facebook

poniedziałek, 31 maja 2010

Był konkurs i po konkursie.

Chciałabym podziękować wszystkim, którzy brali udział w moim konkursie. Miał być on prowadzony głównie na Facebooku i tam dostałam najwięcej odpowiedzi, ale także pojawiały się one na blogu, mailu czy na naszej-klasie. Razem prawie trzydzieści odpowiedzi. Jedne były krótkie, inne zaś rozbudowane. Oczywiście wszystkie z nich przeczytałam i teraz pozostaje mi tylko wyłonić zwycięzców, a jak to zwykle bywa, nie jest to takie proste i jeszcze do końca nie zdecydowałam, ale już jestem blisko.
Dzięki konkursowi przybyło mi wizyt na blogu i fanów na stronie na FB. Wiem, że część z nich to osoby zajmujące się "zawodowo" udziałem w różnego rodzaju konkursach, ale to też dobrze, że takie osoby do mnie trafiły. W końcu żadnych innych wytycznych, co do otrzymania nagrody nie było. Najbardziej mnie cieszy to, że znalazły się osoby chętne do uczestniczenia, bo jak zwykle byłam przekonana, że nawet w tym przypadku nikt nie odpowie i całe moje starania po prostu przejdą bez echa.
maszyna do pisania podziękowania
Fot.: internet+przeróbka własna
Najlepsze odpowiedzi.przedstawię tutaj na blogu, po czym skontaktuję się ze zwycięzcami w celu ustalenia adresu wysyłki.

Wybór zwycięzców zabrał mi dłużej, niż myślałam. Mam nadzieję, że wyłoniłam ich w miarę obiektywnie, bo naprawdę wiele odpowiedzi mnie zainteresowało. Poniżej prezentuję najlepsze (wg mnie) odpowiedzi:

"Podstawowa różnica zawiera się w parze rozbieżnych słów:"chcieć" i "móc". Bo singiel nie chce, a samotny nie może. Bycie singlem to wybór, napawa dumą i świadomością słusznie podjętej decyzji - bycie samotnym to konieczność, na decyzję nie ma tu miejsca, bo to droga jednokierunkowa...rodzi frustrację, bezsilność, niezrozumienie. Singiel postrzegany jest jako osoba samowystarczalna, niezależna, pewna siebie, silna. Do samotności trudno się przyznać nawet przed samym sobą, ma się poczucie bycia w oczach innych gorszym, niezaradnym, mniej wartościowym. Postronne osoby często dopatrują się w osobie samotnej negatywnych cech, padają komentarze: "nikt z nią/nim nie mógł wytrzymać", "nie nadaje się do życia między ludźmi", "musi mieć okropny charakter albo niejedno na sumieniu, skoro jest sam/a"...Singiel budzi w innych zazdrość i podziw, samotny - wyłącznie litość. Człowiek samotny czuje się opuszczony, bratniej duszy pragnie jak niczego na świecie, singiel nie potrzebuje bliższych relacji, obecny stan rzeczy czyni go szczęśliwym".
Joanna

"osoba samotna nawet po załozeniu rodziny ciagle czuje sie jako 1 osoba liczby pojedynczej przezywajaca wewnetrzne rozdarcie,taki ktos woła o pomoc wydajac z siebie niemy krzyk milczenia..."
 Sylwia

"Jaka jest różnica między singlem a osobą samotną? Singlem jest się z wyboru, a samotnym z przymusu..."
 Zu

Wiem, że same kobiety, ale niewielu panów brało udział w konkursie. Wszystkim zwyciężczyniom  gratuluję. Po uzyskaniu od was adresu, wysyłam książkę.

PS. Ostatnia odpowiedź urzekła mnie swoją prostotą, jak i przekazem bez wyjaśniania po kropce dokładnych różnic.

Antonina Kostrzewa
antonina kostrzewa podpis

Nic jeszcze nie napisano. Zapraszam do komentowania...
Już teraz przyłącz się do dyskusji i dodaj nowy komentarz

Prześlij komentarz